//FASHION NEWS.
MINT
MINT is een nieuw event in Amsterdam, onderdeel van de gevestigde beurs Modefabriek. Het combineert beurs en evenement, mode en lifestyle. MINT heeft een droom. Een visie voor de toekomst: geweldige stijl, gemaakt met respect voor mensen en onze omgeving, Wij noemen het forward fashion. We hopen een inspirator te zijn voor een mode-industrie die zowel happening als harmless is.
MINT startte in juli 2011 met een teaser op Modefabriek SS12. Via een selectie van on-trend merken, live optredens en meer introduceerden we het MINT-concept. We werden met veel enthousiasme en positiviteit ontvangen.
In januari 2012 barstte MINT echt los op Modefabriek, direct bij de hoofdingang van de beurs. 20 MINT merken worden geselecteerd op basis van indicatoren als forward fashion stijl, kwaliteit, ethische waarden/prestatie. Om de wereld van MINT te benadrukken, zal MINT ook de laatste innovaties op het gebied van duurzaam design en lifestyle tonen. En MINT biedt meer, zoals een pop-up store in hartje Amsterdam, exposities, feestjes en lanceringen.
MINT creëert een professioneel platform waar forward fashion merken de kans hebben om zichzelf, hun collecties en hun waardes te profileren. MINT heeft er expliciet voor gekozen om onderdeel te worden van Modefabriek, zodat we een groot modepubliek kunnen bereiken. We willen de industrie (retailers, journalisten en andere fashion influencers) het beste aan forward fashion laten zien. Modefabriek is de afgelopen tien jaar een van de belangrijkste spelers geweest in de modewereld van de Benelux. Met meer dan 660 merken op 40.000 m2 trekt het zo’n 20.000 bezoekers per seizoen, waarvan het overgrote merendeel beslissende inkopers zijn.
Wij hopen dat jij ook een onderdeel van MINT zult zijn!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOMS
Het Amerikaanse TOMS shoes en non-profit organisatie GET IT DONE hebben de handen ineen geslagen en organiseren een online veiling tijdens modevakbeurs Modefabriek. Speciaal voor deze veiling zijn diverse artiesten gevraagd TOMS schoenen te customizen, waarvan de opbrengst naar een goed doel van GET IT DONE gaat. Zo worden er o.a. schoenen geveild van actrice en oprichtster van GET IT DONE Hanna Verboom en van meerdere kunstenaar zoals Snar, Ottograph en Chaotic Bastards. De veiling start vanaf vandaag en loopt tot en met 29 januari via de website van Modefabriek: www.modefabriek.nl/toms
Maak jouw eigen website met JouwWeb